Коли на ваших очах знепритомнів перехожий, виникла пожежа або трапився який інший екстрений випадок, найважливіше при цьому не запанікувати. Адже найчастіше відлік на порятунок людського життя в таких обставинах звужено на хвилини. Як взяти верх над емоціями і чітко зорієнтуватися у випадку тієї чи іншої життєвої небезпеки, учні та педагоги об’єднаної громади дізнавалися у мобільному консультаційному пункті з навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях ДСНС у Рівненській області.
Минулого тижня в Радивилові побувала спеціалізована мобільна група, на міській площі працювали кваліфіковані консультанти. Ними було змодельовано широкий спектр найбільш поширених небезпечних ситуацій, стосовно яких правильний алгоритм дій мають знати і дорослі й діти. Від цих навиків майже завжди залежить успішне проведення всієї рятувальної операції та збереження при цьому людського життя й здоров’я. Школярів старших і молодших класів орієнтували, зокрема, як діяти при виникненні пожежі, як поводитися з незнайомцями, консультували стосовно булінгу у мережі Інтернет, а також проводили спеціалізовані наочні роз’яснення. За допомогою манекенів-муляжів навчали, як правильно надавати домедичну допомогу, в тому числі - штучне дихання, як приводити до тями непритомну людину, тощо. Крім того, усі присутні мали змогу отримати інформаційні матеріали - пам’ятки та брошури із чітким переліком дій стосовно тих чи інших небезпек.
- Мета діяльності таких мобільних пунктів - навчати населення, як діяти, коли людське життя під загрозою, - надала коментар Алла Тищенко, методист обласного методичного кабінету. – А відпрацьовані нами ситуації – цілком допустимі події з буденності. Буває, трапляється пожежа, а дитині не відомо, як правильно повестися, щоб не травмуватись або не загинути. Оскільки сучасні школярі левову частину часу проводять за комп’ютером, актуальною є тема безпеки у віртуальному просторі. Про це ми теж мали розмову з радивилівськими учнями. А волонтери Товариства Червоного Хреста України продемонстрували присутнім, як правильно порятувати людину, яка вдавилась їжею.
- Виїзні навчання безпек життєдіяльності - одна із найзручніших форм роботи із об’єднаними територіальними громадами, - доповнила розповідь Наталія Яковець, одна із консультантів мобільно-консультаційного пункту. - Працюємо не лише з учнівством, на роз’яснювальні бесіди запрошуємо різних за віком слухачів. Після наших візитів, в разі виникнення якої надзвичайної ситуації, вони уже точно знатимуть, що робити.
Школярі виявляли ініціативність та зацікавлення біля кожної з локацій мобільного пункту, ставили запитання, підтримували жвавий діалог з консультантами. В тому, що такий формат засвоєння знань цікавий дітям, вбачається також чимала заслуга фахівців Рівненського навчально-методичного центру. Готуючи навчальні матеріали, тут ставлять за пріоритет вікові особливості аудиторії, у якій їх опрацьовуватимуть. Так, молодшим учням доносять інформацію про ази порятунку через пізнавальні ігри, мультики, різноманітні загадки та ребуси. А старшокласникам, які приходять в якості слухачів у мобільний пункт, зацікавлюють більш глибокими за змістом навчальними фільмами, запрошують попрактикуватися у наданні реанімаційних заходів на спеціальних макетах. Щось із цього обов’язково відкладеться у їхній пам’яті. І, можливо, у критичний момент навіть допоможе врятувати чиєсь життя.
У навчаннях населення консультантам мобільного пункту допомагали також рятувальники Радивилівської ДПРЧ-17, для цього на міській площі було представлено пожежний автомобіль. Школярі охоче гуртувались біля спецобладнання, заслуховуючи розповіді, як щодня з ним мають справу бійці державної служби з надзвичайних ситуацій. Тут же була задіяна і «карета» швидкої: кого цікавило, міг дізнатися й побачити, в яких умовах відбувається надання екстреної медичної допомоги.
Наталка Янчин